دلایل ورشکستگی بروکر آلپاری

 

بروکر آلپاری

احتمالاً شما هم ماجرای ورشکستگی بروکر آلپاری را شنیده باشید. از آنجایی که که تریدرهای ایرانی بسیاری با این بروکر کار می‌کنند، اخبار آلپاری بالاخص برای تریدرهای تازه کار بسیار مهم است. به‌طور کلی کسانی که به حوزه معاملات آنلاین در سطح جهانی مشغول هستند، آشنایی با یک بروکر قدرتمند، توانمند و با اعتبار بالا اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین اگر به دنبال انتخاب یک بروکر خوب برای بازار فارکس هستید، بهتر است با مشخصات و کارایی بروکرهای مختلف آشنا باشید. خبر ورشکستگی کارگزاری آلپاری به حدی فراگیر شد که بیشتر کاربران بازار فارکس آن را یک بروکر ناکارآمد تصور می‌کردند. در مطلبی که پیش روی شماست راجع به این خبر صحبت کرده‌ایم؛ اما قبل از آن بهتر است بروکر آلپاری و ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسید.

 

معرفی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از بروکرهای قدیمی بازار فارکس و جزو سه بروکر بزرگ دنیا با بیشترین تعداد کاربر است. Alpari در سال 1998 تأسیس شد و منشأ شروع فعالیت آن شهر کازان واقع در کشور روسیه است. با پیشرفت و توسعه بروکر Aplari شعبه‌های دیگر آن در انگلستان، آمریکا و قبرس افتتاح شد. سپس این بروکر در سال‌های 2013 و 2014 به اوج معروفیت خود رسید. اعتبار رگولاتوری‌های این کارگزاری کاربران زیادی را به سمت آن کشانده بود؛ اما در سال 2015 و اتفاقی که برای فرانک سوئیس افتاد، این بروکر را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

 

ویژگی‌های Alpari

آلپاری هم مانند هر بروکر یا کارگزاری دیگری بستری برای انجام معاملات آنلاین در بازار فارکس است. این بروکر با کمک ابزارهای مختلف خود از قبیل ابزارهای مقایسه نمودارهای مالی و تجزیه تحلیل‌های دقیق امکان انجام معاملاتی آگاهانه و سودآور را برای کاربران خود فراهم کرده است. کاربران می‌توانند معاملات مربوط به چندین دارایی را از طریق این بروکر انجام دهند.

 

بروکر برای تریدرهای تازه کار

معاملاتی که از طریق گوشی هوشمند، به صورت آنلاین و در سطح جهانی انجام می‌شود، طبیعتاً  پیچیده و دلهره‌آور هستند. این موضوع خصوصاً برای تریدرها و معامله‌گران تازه کار بیشتر صدق می‌کند؛ بنابراین همکاری با یک بروکر که بتواند سطوح مختلفی از خدمات را به مشتری ارائه دهد و با پشتیبانی قوی شرایط را برای کاربر واضح و روشن‌تر کند، برگ برنده‌ای برای معامله‌گران بالاخص معامله‌گران تازه کار خواهد بود. موارد زیر ویژگی‌های برجسته این بروکر فارکس هستند. این ویژگی‌ها نشان می‌دهند بروکر مذکور بیشترین کارایی و کاربرد را برای تمامی معامله‌گران چه حرفه‌ای و چه مبتدی دارد.

 

  • پشتیبانی از 7 زبان زنده دنیا
  • شروع فعالیت در آلپاری حتی با 1 دلار سپرده
  • حساب دمو یا آزمایشی و انجام معاملات در آرامش بیشتر
  • سطح ‌بندی معاملات از مبتدی تا حرفه‌ای
  • کارمزدهای معقول
  • پلتفرم‌های معاملاتی مشهور MT4 و MT5

 

بروکر برای تریدرهای تازه کار

بروکر آلپاری معتبر است؟

به دلیل اخباری که در خصوص ورشکستگی آلپاری هنوز هم به جای مانده است، موضوع اعتبار این کارگزاری همیشه بحث برانگیز بوده است. در خصوص اعتبار بروکر آلپاری باید گفت که این بروکر از وضعیت نظارتی و نهاد نظارتی معتبری برخوردار است. رگولاتوری‌های معتبر در پشت هر کارگزاری سندی بر امنیت و اعتبار آن کارگزاری خواهند بود. فعالیت‌های Alpari broker تحت نظارت و کنترل سازمان خدمات مالی سنت ویسنست (FSA ) و نهادهای نظارتی گرنادین قرار دارد. به همین دلیل کاربران می‌توانند با خیال راحت معاملات خود را با همکاری این بروکر به انجام برسانند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید، تا زمانی که یک بروکر همچنان تحت نظارت یک رگولاتوری معتبر باشد، می‌توان روی آن حساب کرد؛ چراکه در صورت نقض قوانین رگولاتوری از لیست آن‌ها حذف شده و کاربران هم می‌توانند این موضوع را مشاهده کنند؛ بنابراین تا زمانی که فعالیت‌های یک بروکر توسط سازمان و نهاد نظارتی معتبری بررسی می‌شود، می‌توانید خاطر جمع باشید که دارایی خود را در محلی امن قرار داده یا به اشخاص مطمئنی سپرده‌اید. برای مشاهده اعتبار alpari به این لینک مراجعه نمایید.

 

گسترده فعالیت آلپاری

آلپاری را می‌توان یک بروکر جهانی معرفی کرد. در حال حاضر این بروکر در بیش از 194 کشور دنیا فعالیت دارد. فعالیت‌های این بروکر در قاره‌های اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا گسترده است. کشورهایی از قبیل آلمان، بریتانیا، آفریقای جنوبی، بریتانیا، تایلند و چین تحت پوشش این بروکر قرار دارند.

 

کارمزد آلپاری

بروکر Alpari نیز مانند هر بروکر دیگری در ازای ارائه خدمات به کاربران از آن‌ها کارمزد دریافت می‌کند. مقدار کارمزد مستقیماً بر میزان درآمد و سود معامله‌گران تأثیر می‌گذارد. امتیاز برجسته Alpari نسبت به سایر بروکرهای بازار فارکس عدم دریافت کارمزد برای حساب‌های غیرفعال است. این بروکر همچنین بابت سپرده‌‌گذاری هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این وصف کارمزد بروکر آلپاری تنها بر حسب روش‌های پرداخت تعیین می‌شود. بهتر است هنگام پرداخت‌ها به درستی شرایط و هزینه‌ای که بابت آن پرداخت از شما کسر می‌شود را بررسی کنید؛ چرا که روش پرداخت در تعیین مقدار کارمزد نقش اساسی دارد. هر روش هزینه‌هایی در پی دارد و کارگزاران بر اساس این هزینه‌ها ممکن است کارمزدهای متفاوتی را از مشتری طلب کنند.

 

گستره فعالیت آلپاری

 

ورشکستگی Alpari؛ از شایعه تا واقعیت

با گذشت چند سال از زمان انتشار اخبار ورشکستگی بروکر آلپاری هنوز این قضیه برای برخی از کاربران و معامله‌گران سوال برانگیز است. نمی‌توان گفت این خبر واقعیت ندارد؛ اما این موضوع به هیچ عنوان دلیلی برای سلب یا عدم همکاری بروکر Alpari نبوده و نخواهد بود. هر چند که با وقوع برخی اتفاقات تا حدودی از محبوبیت این بروکر کاسته شد. در این قسمت دلایلی که باعث نشر اخبار ضد و نقیض در خصوص بروکر Alpari شد را بیان کرده‌ایم.

 

واقعه فرانک سویس و کارگزاری آلپاری

اتفاق مهمی که ضربه شدیدی به بدنه بروکر آلپاری وارد کرد، واقعه فرانک سوئیس بود. این واقعه به پنج شنبه سیاه معروف است. در پی واقعه فرانک سوئیس وضعیت بروکر Alpari تغییر کرد. در سال 2015 در پی جریاناتی ارز فرانک سوئیس سقوط کرد. در همین شرایط که ضررهای عظیمی به بروکرهای فارکس وارد شده بود، شعبه آلپاری در انگلستان با اعلام ورشکستگی، تعطیل شد. سپس به دنبال آن شعبه‌های واقع در آمریکا و نیوزیلند نیز تعطیل شدند. لازم به ذکر است شعبه Alpari در سوئیس هیچ‌گاه اعلام ورشکستگی نکرده و این کارگزاری همچنان به فعالیت خود ادامه داده است. می‌توان گفت بروکر مذکور بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان به شمار می‌رود. داستان کامل ورشکستگی آلپاری را در این لینک مطالعه نمایید.

 

واقعه فرانک سوییس و کارگزاری آلپاری

 

کلام آخر

در متن حاضر به برخی نکات مهم درباره بروکر آلپاری پرداختیم. همانطور که ذکر شد این بروکر در دوره‌ای از طول عمر نسبتا طولانی خود در معرض نوسانات ارزهای جهانی قرار گرفت. به طوری که سقوط فرانک سوئیس با تعطیل شدن برخی شعبات این کارگزاری همراه شد؛ اما این موضوع برای ایرانیان نتیجه‌ دیگری داشت و هنوز هم بیشترین تعداد تریدرهای این بروکر معامله‌گران ایرانی هستند. این مقاله بخش کوتاهی از مقاله‌ی بروکر آلپاری در وبسایت بهترین هست بوده که برای مطالعه‌ی اصل مقاله می‌توانید با کلیک برروی لینک قبلی، وارد این سایت شده و از منوی سرمایه‌گذاری، بروکر آلپاری را انتخاب نمایید. همچنین تریدرهای فعال در این کارگزاری، نظرات خود را در انتهای این مقاله به اشتراک گذاشته‌اند که می‌توانید با مطالعه‌ی نظرات، مزایا و معایب این کارگزاری را متوجه شوید.

نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.