جواب صفحه ۲۷ و ۲۸ نگارش ششم ⭐️ [ کامل ترین + بهترین جواب صفحه بیست هفت و بیست هشت نگارش ششم ]

پاسخ کارگاه نویسندگی صفحه ۲۷ و ۲۸ نگارش ششم ابتدایی در ادامه با راه حل کامل و دقیق قرار داده شده است.

در این مطلب آموزشی می خواهیم جواب های دقیقی که برای کارگاه نویسندگی  صفحه بیست هفت و بیست هشت نگارش ششم ابتدایی توسط معلمان عزیز تهیه شده است ، منتشر کنیم.

با نوین گام مرجع آموزش ابتدایی و دبیرستان همراه باشید.

پیدا کردن سریع جواب های نگارش

دانش آموزان و اولیا عزیزی که به دنبال جواب های نگارش ششم می باشید ، همه ی جواب های نگارش پایه ششم در سایت نوین گام قرار دارد.

اگر میخواهید سریع جواب ها را پیدا کنید فقط کافیست وقتی که در گوگل سرچ می کنید ، اخر عبارتی که می نویسید کلمه نوین گام را هم بنویسید تا سایت ما در نتیجه اول بیاید و سریع جواب را پیدا کنید.

مثلا : جواب صفحه ۲۷ نگارش ششم نوین گام .

 

پاسخ سوالات کارگاه نویسندگی صفحه 27 و 28 نگارش ششم

حل سوال 1 و 2 و 3 کارگاه نویسندگی صفحه 27 و 28 نگارش ششم :

۱- شرح حال خود را در یک بند بنویسید (خودتان را معرفی کنید).

من در دهم دی ماه سال ۱۳۸۸ در بیمارستان شهر …. به دنیا آمدم و در شهر …. زندگی می کنم. اسم من … است و اکنون کلاس ششمی هستم، دوستانم به می گویند تو خیلی مهربان هستی و مرا به آراستگی و منظم بودن می شناسند.

خوشایند ترین اتفاق زندگی من این بود که در کلاس پنجم با رتبه عالی شاگرد اول شدم و همه اعضای خانواده به من افتخار می کردند و بدترین دوره زندگی ام نیز الان می باشد زیرا به خاطر شیوع بیماری جان مردم به خطر افتاده و ما باید به صورت غیر حضوری درس بخوانیم.

یکی از تفریحات من این است که همیشه ورزش می کنم. من دوست دارم در آینده یک جانورشناس خیلی معروف شوم. غذای مورد علاقه من ماکارونی است و من رنگ آبی و قرمز را خیلی دوست دارم.

 

۲- بعد از یک میهمانی، ظرف ها در آشپزخانه درباره‌ی آداب غذا خوردن مهمان ها در حال صحبت بودند. گفت و گوی آنها را در دو بند بنویسید.

جواب سوال ۲ درس ۳ نگارش ششم، بعد از تمام شدن مهمانی، مادر ظرف ها را در سینک ظرفشویی جمع کرد تا بعدا بشورد و رفت که به کاری برسد. در این هنگام یکی از بشقاب ها رو به قابلمه گفت: دیدی دختر کوچولوی مهمان چقدر قشنگ دور سفره نشسته بود و بعد از میزبان با بسم الله غذا خوردن رو شروع کرد.

قابلمه هم این موضوع را تایید کرد و اضافه کرد که مهمانان این دفعه به اندازه نیاز از داخل من غذا کشیدند و قاشق هم وارد بحث شد و گفت : از جلوی خودشان لقمه بر می داشتند و تند تند از من استفاده می کردند که در این هنگام چنگال نیز گفت : اولین بار بود که می دیدم یک بچه به درستی از من استفاده می کند.

لیوان که داشت این صحبت ها را می شنید گفت : من دیدم که آخر غذا الحمدالله گفتند و از میزبان تشکر کردند و به صاحبخانه در جمع کردن سفره کمک کردند، آنها واقعا مودب بودند و مشخص بود که آداب غذا خوردن را بلد هستند. در این هنگام صاحبخانه و خانم مهمان برای شستن ظرف ها وارد شدند و ظرف ها سکوت کردند.

 

۳- مفهوم ضرب المثل «دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست» را در یک بند توضیح دهید.

قرار گرفتن در برابر دشمن دانا باعث قدرتمندتر و حتی عاقل تر شدن ما می شود. در مقابل دوستی با افراد نادان برابر با راهنمایی غلط و ضرر رساندن به خیال منفعت و نهایتا اثرگذاری ناخودآگاه و توسعه نادانی در انسان می شود. یعنی اگر انسان دوست نادانی داشته باشد از همه جهت باعث ضرر او می شود.

 

چگونه درس نگارش را خوب یاد بگیریم ؟

نگارش یکی از درس هایی است که به زمان برای یادگیری نیاز دارد.

این درس با ادبیات فارسی در ارتباط است.

در مرحله اول سعی کنید درس ها را به خوبی یاد بگیرید و متوجه شوید.

درک مفاهیم درس کمک بسیار زیادی به شما در یادگیری نگارش می کند.

در مرحله بعدی باید قسمت های مختلف کتاب را به خوبی حل کنید تا با سوالات مختلف آشنا شوید.

بعد از حل سوالات باید اشکالات خود را به خوبی رفع کنید تا در این درس به تسلط خوبی برسید.

بعد از آن هم باید درس و اشکالات را به خوبی مرور کنید.

در بین درس های پایه ششم ، درس نگارش کلاس ششم اهمیت زیادی برای دانش آموزان دارد.

نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.