اخبار کنکور تجربی 1403 ✔️ ( جدید ترین خبرها + آپدیت امروز )

اخبار کنکور تجربی 1403 به همراه جدید ترین خبرهای کنکور 1403 تجربی ( آزمون سراسری هزار و چهارصد و سه ) در ادامه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

ترتیب اخبار از جدید ترین به قدیمی ترین خبر ها می باشد ، پس حتما به تاریخ اخبار توجه کنید.

منبع این اخبار اعلام های رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور و نهادی های قانونی و رسمی دیگری که در زمینه برگزاری کنکور و نحوه برگزاری آن تصمیم گیری می کنند.

با نوین گام همراه باشید.

 

توجه داشته باشید تمامی این اخبار به روز هستند.

 

اخبار 2 مرداد 1402

خبر اول :

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال تغییر در شیوه برگزاری کنکور و دو مرحله‌ای شدن آن، برخی از فرهنگیان و دانش آموزان نسب به زمان برگزاری این دو آزمون خصوصاً زمان برگزاری آزمون اول معترض بودند.

دانش آموزان این گلایه را داشتند که وقتی در زمستان هنوز نیمی از کتب درسی را نخوانده‌ایم چگونه می‌توانیم در آزمون کنکور شرکت کنیم؟

وزارت آموزش و پرورش هم در چندین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و طی گفت‌وگوها با مسئولان سازمان سنجش این پیشنهاد را مطرح کرد که هر دو آزمون در نیمه اول یک سال تحصیلی برگزار شود.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور گفت: موضوعات مطرح شده در خصوص زمان مطلوب برگزاری کنکور در شورای سنجش و پذیرش مورد بررسی قرار گرفت و صحبت‌ها پیرامون تغییر زمان برگزاری کنکور مدت‌ها میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش در جریان بود.

وی در خصوص زمان برگزاری کنکور در سال بعد تاکید کرد: برای سال بعد هر دو نوبت کنکور در نیمه اول سال خواهد بود. نوبت اول کنکور در اردیبهشت و نوبت دوم در تیر همان سال برگزار می‌شود.

 

خبر دوم : 

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی با اعلام خبری مبنی بر اینکه دانشجویان هم‌زمان با تحصیل در رشته‌های همچون پزشکی می‌توانند مشغول به کار شوند، اظهار کرد: موضوعی به نام بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور امسال اضافه شده است.

وی افزود: امسال ۱۳۸۰ نفر اعلام آمادگی کردند که در صنایع مختلف بورسیه شوند و این آغاز خوبی است. وقتی فرزندانمان دانشجو می‌شوند، شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان آن‌ها را بورسیه می‌کنند تا بتوانند هم‌زمان درس بخوانند و کار کنند.

 

 

آیا اطلاع از اخبار به روز برای داوطلبان ضرورت دارد؟

با توجه به تغییرات و اتفاقات جدید برای کنکور ، داوطلبان همیشه باید از آخرین اخبار مطلع باشند.

اطلاع از آخرین اخبار باعث می شود داوطلب اشتباهی در زمینه قوانین و ملزومات برگزاری کنکور نداشته باشد.

از طرفی ممکن است داوطلب با توجه به تجربه های سال گذشته موردی را در نظر داشته باشد که با قوانین جدید سازگار نباشد و با اطلاع از اخبار از بروز اشتباهات جلوگیری می شود.

 

وضعیت کنکور تجربی

رشته تجربی به دلیل تعداد بالای متقاضیان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

در بین رشته هایی که کنکور آن ها برگزار می شود ، سخت ترین کنکور مربوط به رشته تجربی است.

بازار کار رشته تجربی هم در سال های گذشته ، تغییرات زیادی را به خود دیده است.

رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی که جزء پرطرفدار ترین رشته ها در بین داوطلبان کنکوری می باشند از زیر مجموعه های رشته تجربی هستند. برای تحصیل در این رشته ها باید از طریق کنکور تجربی وارد دانشگاه شوید.

از طرفی کنکور این رشته نیز با مفاهیم جدید تری در سال های گذشته روبه رو شده است که نسبت به قبل تغییرات داشته است و اغلب سوالات به صورت ترکیبی و مفهومی با نگرش جدیدی مطرح می شوند.

بیشتر دانش آموزان هم در انتخاب رشته تمایل به تحصیل در رشته تجربی دارند چرا که آینده و بازار کار این رشته را در کشور ما مناسب تر می بینند.

در نتیجه قبولی در رشته ها و دانشگاه های مناسب و سطح بالا در این رشته نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد و داوطلب کنکوری باید از آمادگی کامل برخوردار باشد.

 

توجه : اگر خبر مهمی منتشر شده و ما در این صفحه به آن اشاره نکرده ایم ، لطفا از طریق دیدگاه ها ، به ما اطلاع دهید یا از راه های تماس که در پایین سایت ذکر شده است برای ارتباط با ما استفاده کنید.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.