انستیتو تکنولوژی ازمیر ( دانشگاه فنی ازمیر ) ترکیه ⭐️ شرایط ورود و شهریه و رشته ها

معرفی انستیتو تکنولوژی ازمیر ( دانشگاه فنی ازمیر ) ترکیه ، شهریه ، رتبه و رنکینگ ، شرایط تحصیل ، نحوه پذیرش ، رشته ها و جزئیات دقیق این دانشگاه به صورت کامل در ادامه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

با نوین گام همراه باشید.

درباره انستیتو تکنولوژی ازمیر در ترکیه

انستیتو تکنولوژی ازمیر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ازمیر ترکیه است که در رشته های مهندسی و علوم طبیعی بسیار شناخته شده میباشد . این دانشگاه در میان دانشگاه های تحقیقاتی ترکیه بسیار منحصر به فرد است.زبان آموزشی در انستیتو تکنولوژی ازمیر در تمام رشته ها صد در صد انگلیسی است بنابراین دانشجویان بین‌المللی نیازی به یادگیری زبان ترکی ندارند.

 

  چشم‌انداز و ماموریت انستیتو تکنولوژی ازمیر

  •  چشم انداز: هدف انستیتو تکنولوژی ازمیر تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشرو در زمینه علم و فناوری و یک دانشگاه بین‌المللی منحصر به فرد از نظر استانداردهای آموزشی است.
  • مأموریت: انستیتو تکنولوژی ازمیر وظیفه ی مهمی را در راستای انجام تحقیقات، آموزش، تولید و نشر و مشاوره در زمینه علم و فناوری بر عهده دارد.

 

رنکینگ انستیتو تکنولوژی ازمیر

انستیتو تکنولوژی ازمیر رتبهای در محدوده (۱۲۰۱-۱۴۰۰) را در سال ۲۰۲۳ بر اساس رتبه‌بندی QS کسب کرده است. پس می‌توان گفت این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود زیرا به علت اینکه زبان آموزشی در انستیتو تکنولوژی ازمیر صد در صد انگلیسی است، دانشجویان خارجی بسیاری مایل به ادامه تحصیل در آن هستند. با این همه انستیتو تکنولوژی ازمیر مورد تائید وزارت علوم ایران نیست.

 

آموزش در انستیتو تکنولوژی ازمیر

انستیتو تکنولوژی ازمیر یکی از دانشگاه های تحقیقاتی دولتی انگلیسی زبان میباشد . همین امر، دانشجویان خارجی بسیاری را از کشورهای دور و نزدیک وارد این دانشگاه می‌کند. علاوه بر این، انستیتو تکنولوژی ازمیر حضور فعالی در برنامه های تبادل دانشجویی مانند اراسموس دارد؛ به این معنا که برای چند ترم اقدام به تبادل دانشجو و مدرس با بهترین دانشگاه های اروپایی می‌کند. این برنامه فرصت تحصیلی بسیار عالی‌ای را برای دانشجویان انستیتو تکنولوژی ازمیر فراهم کرده است.

انستیتو تکنولوژی ازمیر در مجموع دارای ۵۰۵ استاد و ۲۶۰۰ دانشجو است که در بخش های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

 

دانشکده های انستیتو تکنولوژی ازمیر

  • دپارتمان معماری ترمیمی
  • دپارتمان برنامه ریزی شهری و منطقه ای
  • دپارتمان طراحی صنعتی
  •  دانشکده معماری
  • دپارتمان معماری

 

دانشکده علوم

  • دپارتمان زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • دپارتمان فیزیک
  • دپارتمان شیمی
  • دپارتمان ریاضیات

 

 دانشکده مهندسی

  • دپارتمان مهندسی برق و الکترونیک
  • دپارتمان مهندسی مواد غذایی
  • دپارتمان مهندسی مکانیک
  • دپارتمان مهندسی عمران
  • دپارتمان مهندسی شیمی
  • دپارتمان مهندسی کامپیوتر

 

معرفی مراکز تحقیقاتی انستیتو تکنولوژی ازمیر

انستیتو تکنولوژی ازمیر یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی دانشگاهی کشور ترکیه را دارد. از مهم ترین این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

مرکز تحقیقاتی ایمنی مواد غذایی: این مرکز تحقیقاتی در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و یک گروه پژوهشی چند رشته ای است که دانشمندان را از رشته های مهندسی، شیمی و زیست شناسی گرد هم جمع می‌کند. این مرکز بر اساس ایده‌ی اهمیت ایمنی مواد غذایی، در فقدان بیماری های مزمن، مرگ و زیان های اقتصادی و… به وجود آمد.

مرکز تحقیقات مواد: ابزارهای تحلیلی عمده‌ای مانند میکروسکوپ الکترونی (SEM-EDS)دستگاه پراش اشعه ایکس (XRD)، سیستم اندازه‌گیری سطح BET و دستگاه تست مکانیکی ۲۵۰ کیلوولت در این مرکز وجود دارند.

تمام پروژه‌های مرتبط با علوم و مهندسی مواد در این مرکز انجام می‌شود. آزمایشگاه های اختصاص داده شده به تحقیقات مواد، حدود ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارند. این مرکز به علت پیشرفت هایی در زمینه کامپوزیت، سرامیک، فلزات ، پلیمر و … دارد، شناخته شده است.

چهار واحد تخصصی در این مرکز وجود دارد که هر کدام از آن ها تجهیزات بسیاری دارند. بیش از۲۰ عضو هیئت علمی، از طریق فعالیت های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری از مرکز تحقیقات مواد انستیتو تکنولوژی ازمیر حمایت می‌کنند.

از دیگر مراکز تحقیقاتی انستیتو تکنولوژی ازمیر، می‌توان به مرکز تحقیقاتی مهندسی و تکنولوژی های زیستی، موسسه ی تحقیقاتی ژئوترمال، مرکز تحقیقاتی برنامه های کامپیوتری، مرکز تحقیقات محیط زیست، مرکز مدیریت پروژه، مرکز تحقیقاتی شبکه های اجتماعی و چند رسانه ای اشاره کرد.

 

امکانات انستیتو تکنولوژی ازمیر

پردیس اصلی این دانشگاه، در سواحل اژه در خارج از شهر ازمیر واقع شده است و مناظری بکر و دیدنی از این ناحیه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این پردیس، حدود ۶۰۰۰ هکتار است.

کلیه امکانات علمی و آموزشی انستیتو تکنولوژی ازمیر در این پردیس قرار دارد. در ادامه به معرفی بعضی از آن ها می‌پردازیم:

  • خدمات پزشکی: خدمات بهداشتی و مشاوره ای در محوطه دانشگاه ارائه می‌شود. بخش سلامت، شامل یک پزشک، یک دندان‌پزشک، سه پرستار، یک متخصص آزمایشگاه، یک تکنسین اورژانس و یک روانشناس است. دانشجویان و کارکنان دانشگاه، در صورت لزوم، می‌توانند به مرکز پزشکی مراجعه کنند و معاینات پزشکی شامل مراقبت های دندان‌پزشکی و روانشناسی را به صورت رایگان دریافت کنند. در مرکز پزشکی انستیتو تکنولوژی ازمیر، اقدامات اولیه ی اورژانسی انجام می‌شود و در صورت لزوم، بیمار به وسیله آمبولانس به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده می‌شود.
  • خدمات فرهنگی و اجتماعی: در حال حاضر 58 انجمن دانشجویی در انستیتو تکنولوژی ازمیر وجود دارد. این انجمن ها نقش بسیارمهمی در حمایت و تحرک اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دارند. آن ها می‌توانند اوقات فراغت خود را با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بگذرانند و برای ورود به جامعه آماده شوند.
  • خدمات تغذیه‌ای: غذای سالم و رایگان در سالن غذاخوری ۵۰۰۰ نفری دانشگاه در اختیار کارکنان و دانشجویان انستیتو تکنولوژی ازمیر قرار داده می‌شود. همچنین غذا و نوشیدنی های سالم و ارزان در رستوران ها و کافه تریا های این دانشگاه ارائه می‌شود.
  • امکانات ورزشی: شامل سالن ورزشی با ظرفیت ۲۰۰۰ تماشاچی، سالن تناسب اندام و استودیوی رقص می‌باشد. علاوه بر این، امکاناتی نظیر مینی گلف، تنیس، بسکتبال و فوتبال در فضای باز این دانشگاه در دسترس هستند. کارکنان و دانشجویان می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از این امکانات استفاده کنند.

 

نحوه ورود به انستیتو تکنولوژی ازمیر

برای ورود به انستیتو تکنولوژی ازمیر در مقطع کارشناسی باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنید. برای مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز شرکت در آزمون هایی مثل آیلتس یا GRE الزامی است. از آنجایی که زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی است، داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس نیز ضروری است.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.