دانشگاه بیلگی استانبول ترکیه ⭐️ شرایط ورود و شهریه و رشته ها

معرفی دانشگاه بیلگی استانبول ترکیه ، شهریه ، رتبه و رنکینگ ، شرایط تحصیل ، نحوه پذیرش ، رشته ها و جزئیات دقیق این دانشگاه به صورت کامل در ادامه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

با نوین گام همراه باشید.

 

دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشگاه بیلگی استانبول در سال ۱۹۹۶ توسط بنیاد آموزش علم و فرهنگ در استانبول تأسیس شد در حال حاضر ۷۰۰۰ دانشجو از ۲۶ کشور دنیا در آن مشغول به تحصیل بوده و از این تعداد ۱۴۰۰ نفر بورسیه هستند. دانشگاه در محله‌های تقسیم، قوش تپه و دولاب دره ساختمانهای مدرنی دارد و مجموع رشته‌های آن ۲۸ مورد است.

 

کتابخانه و موزه

  • همچنین دانشگاه بیلگی استانبول یک موزه هنرهای معاصر دارد که میزبان کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها است. این موزه در نیمه پاییز سال ۲۰۰۷ افتتاح شد .
  • دانشگاه بیلگی استانبول دارای سه کتابخانه است. این دانشگاه سیستم گسترده‌ای برای حمایت از برنامه‌های دانشگاه، تحقیق و آموزش دارد. کتابخانه مجازی این دانشگاه بیش‌از ۳۵۷ هزار کتاب الکترونیکی، ۵۸ هزار مجله الکترونیکی، ۱۱۰ پایگاه داده الکترونیکی و دانشنامه دارد.

 

امکانات تغذیه ای و خوابگاه

  • سالن‌های غذاخوری، رستوران‌ها و کافه تریاهای بسیاری در سطح دانشگاه وجود دارد که غذاهای متنوع، باکیفیت، سالم و ارزانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • خوابگاه‌های دانشگاه بیلگی استانبول در پردیس‌های این دانشگاه واقع شده است و به صورت کاملاً مجزا دانشجویان دختر و پسر بسیاری را در خود اسکان می‌دهد. این خوابگاه‌های کاملاً مجهز هستند و دانشجویان می‌توانند با توجه به بودجه‌ی خود اتاق‌های یک یا دو نفرِ را انتخاب کنند.

 

امکانات ورزشی دانشگاه

  • دانشگاه بیلگی دارای امکانات ورزشی نظیر زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، والیبال، استخر های سرپوشیده و روباز، سالن های بدن سازی و ایروبیک و… است.

این امکانات علاوه بر فراهم کردن اوقاتی مفرح برای دانشجویان، آن‌ها را برای رقابت‌های گسترده‌تر در سطح کشورآماده می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه تاکنون افتخارات زیادی را در زمینه‌های ورزشی کسب کرده اند.

 

دانشکده ها

دانشگاه بیلگی استانبول دارای امکانات آموزشی بسیاری است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اسامی دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر است:

  • دانشکده مطالعات حرفه ای
  • دانشکده فنی
  • مدرسه فارغ التحصیلی
  • برنامه های تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده هنر و علوم

 

رشته‌هایی مثل رایانه، ادبیات تطبیقی، ریاضیات، روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، موسیقی، اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، امور مالی بین المللی، روابط بین‌الملل، روابط مردم، نظام‌های ارتباط رسانه ای، تبلیغات، سینما – تلویزیون، روزنامه‌نگاری تلویزیون، طراحی ارتباط بصری، هنرهای صحنه و نمایش و مدیریت عمومی در غالب مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به علاقه‌مندان تحصیل در ترکیه ارائه می‌شود.

 

زندگی دانشجویی درترکیه

دانشجویان در بیلگی استانبول در کنار تحصیل می‌توانند زندگی مفرحی را تجربه کنند این دانشگاه امکانات رفاهی ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انجمن‌های دانشجویی: دانشجویان منتخب دردانشگاه بیلگی توسط اتحادیه دانشجویی انتخاب می‌شوند. اتحادیه‌ی دانشجویی حق دخالت در مسائل مختلف مربوط به دانشگاه را دارد.  نمایندگان علمی هر بخش که توسط دانشجویان در ترم پاییز انتخاب می‌شوند نیز بخشی از این اتحادیه هستند.

همچنین انجمن های دانشجویی بسیاری در زمینه های مختلف در دانشگاه بیلگی استانبول فعالیت می کنند و برنامه های مفرحی را در دانشگاه ترتیب می دهند که از جمله ی آن ها می توان به فستیوال های مختلف اشاره کرد.

 

اخذ پذیرش دانشگاه بیلگی

برای ورود به دانشگاه بیلگی استانبول هم می توانید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنید و حداقل نمره‌ی لازم را کسب کنید و هم برای بعضی از رشته‌ها از طریق شرط معدل اقدام کنید.

زبان آموزشی در دانشگاه بیلگی، ترکی است بنابراین داشتن مدرک زبان TOMER برای همه ی دانشجویان خارجی الزامی است.

دانشگاه بیلگی از جمله دانشگاه های خصوصی ترکیه است بنابراین شهریه ی بیش تری نسبت به دانشگاه های دولتی دارد. پس حتماً قبل از تصمیم برای ورود به این دانشگاه به این نکته توجه کنید.

 

شهریه رشته‌های دانشگاه بیلگی

شهریه رشته‌های دانشگاه بیلگی در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به شرح زیر میباشد :

دانشکده شهریه سالیانه
معماری، مهندسی، علوم طبیعی ۹۷۲۰ دلار
تمامی دوره‌های کارشناسی ارشد ۲۰۰۰ دلار
علوم اجتماعی و تجارت ۸۱۰۰ دلار
ارتباطات و علوم سلامت ۸۱۰۰ دلار
حقوق ۹۷۲۰ دلار
دوره آمادگی سازی زبان انگلیسی ۸۱۰۰ دلار

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.