دانشگاه علوم پزشکی دزفول چه رشته هایی دارد ؟ ⭐️ [ لیست رشته ها + جزئیات ]

دانشگاه علوم پزشکی دزفول چه رشته هایی دارد ؟ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان همین سوال است.

با سایت نوین گام مرجع آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور همراه باشید.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول در استان خوزستان قرار دارد و دارای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت است. این دانشگاه با هدف آموزش کارآموزان پزشکی در مناطق جنوب غربی ایران تأسیس شده است و از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه دزفول در حال حاضر دانشجویانی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

لیست رشته های دانشگاه علوم پزشکی دزفول

  • پزشکی عمومی
  • بهداشت اجتماعی
  • پرستاری
  • بهداشت محیط
  • مامایی
  • علوم پیراپزشکی
  • مهندسی پزشکی

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی دزفول

در ابتدا در سال ۱۳۷۲ و از طریق کنکور سراسری تعداد 30 نفر دانشجو برای دانشکده پزشکی دزفول پذیرش شد، اما به دلیل عدم وجود فضا و مکان مطلوب آموزشی، هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت و از سال بعد، سهمیه این دانشکده در کنکور لغو شد.

در نهایت در سال ۱۳۸۶ دانشکده فوریت‌های پزشکی با پذیرش ۵۰ دانشجو در مقطع کاردانی بدون کنکور و با نام دانشکده فوریت‌های پزشکی دزفول فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۷، این مرکز موفق به گرفتن مجوز دانشکده علوم پزشکی به صورت یک واحد مستقل آموزشی، پژوهشی و درمانی شد و ۳۰ نفر از طریق کنکور برای رشته‌های کارشناسی علوم آزمایشگاهی، پرستاری و هوشبری در این دانشگاه پذیرفته شدند.

این دانشگاه در سال 1388 موفق به اخذ مجوز رشته پزشکی گردید و در همان سال همزمان با دور دوم سفرهای استانی ریاست محترم جمهور وقت و هیئت عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مطالعات اولیه برای بررسی ارتقاء دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی آغاز گردید و در نهایت با تأسیس 3 دانشکده پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و پزشکی و همچنین با آموزشی شدن بیمارستان بزرگ دزفول و نیز تأسیس بخشهای تخصصی و فوق تخصصی آی سی یو نوزادان (NICU) ،دیالیز، ام آر آی (MRI) ،سی تی اسکن اسپیرال (Spiral CT Scan) ، آنژیوگرافی (Angiography) و با رشد فیزیکی و افزایش امکانات آموزشی و پژوهشی سرانجام در سال 1392، دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه علوم پزشکی دزفول ارتقاء یافت.

 

چرا شناخت دانشگاه مهم است ؟

با توجه به رشته قبولی شما ، مدت زمانی را طی چندین سال باید در یک دانشگاه بگذرانید.

بهتر است قبل از رفتن به آن دانشگاه و شروع یک فصل جدید از دوران تحصیل ، اطلاعات کافی از آن دانشگاه داشته باشید و حتما در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تحقیق کافی انجام دهید.

این موضوع به شناخت شما از محیط تحصیل کمک زیادی می کند.

از طرفی امکانات رفاهی و خدماتی که دانشجو در اختیار دانشجویان قرار می دهد می تواند کمک زیادی به تحصیل دانشجو کند.

حتما به این موارد قبل از انتخاب یک دانشگاه دقت کنید.

سالن های ورزشی ، تفریحی ، سالن های اجتماعات مختلف برای رویداد ها ، امکانات درمانی ، وجود آزمایشگاه های مجهز ، کتابخانه های لازم ، امکانات حمل و نقل عمومی ، کلاس های هوشمند ، امکانات هنری و علمی و … همگی نقش مهمی در دوران دانشجویی ، یک دانشجو دارند.

اگر دانشگاه شما در یک شهر دیگر قرار دارد و در طول دوران تحصیل از خوابگاه لازم است که استفاده کنید ، حتما در مورد شرایط خوابگاه ، وضعیت خوابگاه و … اطلاعات لازم را کسب کنید.

معمولا دقیق ترین اطلاعات با مراجعه حضوری به دست می آیند.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.