دانشگاه علوم پزشکی زاهدان چه رشته هایی دارد ؟ ⭐️ [ لیست رشته ها + جزئیات ]

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان چه رشته هایی دارد ؟ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان همین سوال است.

با سایت نوین گام مرجع آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور همراه باشید.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان است و فعالیت خود را در سال 1360 آغاز کرده و همچنین این دانشگاه در سال 2016 ( به شمسی : 1395 ) در مجله ESI به عنوان دوازدهمین دانشگاه برتر ایران شناخته شد. بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون 1649 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.

 

لیست رشته های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • بهداشت عمومی
  • پرستاری
  • بهداشت محیط
  • بهداشت روان
  • روانشناسی
  • مامایی

 

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

در دوران حکومت پهلوی «مدرسه عالی بهداشت زاهدان» تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیت می کرد. این مدرسه که پس از انقلاب اسلامی ایران به سازمان منطقه ای بهداری استان سیستان و بلوچستان واگذار شد و با نام «مجتمع آموزشی و پرورشی حضرت فاطمه زهرا(س)» در چند رشته کاردانی مانند بهداشت خانواده و بهداشت مدارس اقدام به جذب دانشجو نمود.

با تاسیس دانشکده علوم پزشکی زاهدان در محل مجتمع آموزشی حضرت فاطمه زهرا (س) واقع در میدان مشاهیر زاهدان از مهرماه ۱۳۶۵ تعداد ۵۰ نفر در رشته پزشکی و چند رشته کاردانی پذیرش و مشغول به تحصیل شدند.

در سال ۱۳۶۶ دانشکده علوم پزشکی زاهدان با دستور وزیر بهداشت وقت به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارتقا یافت.

با گسترش خدمات پزشکی در سراسر استان در سال ۱۳۸۱ دانشکده پرستاری و مامائی زابل تحت عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از دانشگاه زاهدان مستقل شد که در جریان سفر هیئت دولت به استان در سال ۸۴ به دانشگاه علوم پزشکی زابل ارتقاء یافت و در سال ۱۳۷۲ شعبه ای از دانشکده پرستاری و مامائی زاهدان در شهرستان ایرانشهر افتتاح شد و شروع به فعالیت نمود این دانشکده با جذب امکانات ، اعتبارات و نیروی متخصص از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال ۱۳۹۲ مجزا شد و به دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ارتقاء یافت.

 

چرا شناخت دانشگاه مهم است ؟

با توجه به رشته قبولی شما ، مدت زمانی را طی چندین سال باید در یک دانشگاه بگذرانید.

بهتر است قبل از رفتن به آن دانشگاه و شروع یک فصل جدید از دوران تحصیل ، اطلاعات کافی از آن دانشگاه داشته باشید و حتما در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تحقیق کافی انجام دهید.

این موضوع به شناخت شما از محیط تحصیل کمک زیادی می کند.

از طرفی امکانات رفاهی و خدماتی که دانشجو در اختیار دانشجویان قرار می دهد می تواند کمک زیادی به تحصیل دانشجو کند.

حتما به این موارد قبل از انتخاب یک دانشگاه دقت کنید.

سالن های ورزشی ، تفریحی ، سالن های اجتماعات مختلف برای رویداد ها ، امکانات درمانی ، وجود آزمایشگاه های مجهز ، کتابخانه های لازم ، امکانات حمل و نقل عمومی ، کلاس های هوشمند ، امکانات هنری و علمی و … همگی نقش مهمی در دوران دانشجویی ، یک دانشجو دارند.

اگر دانشگاه شما در یک شهر دیگر قرار دارد و در طول دوران تحصیل از خوابگاه لازم است که استفاده کنید ، حتما در مورد شرایط خوابگاه ، وضعیت خوابگاه و … اطلاعات لازم را کسب کنید.

معمولا دقیق ترین اطلاعات با مراجعه حضوری به دست می آیند.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.