دانشگاه علوم پزشکی سمنان چه رشته هایی دارد ؟ ⭐️ [ لیست رشته ها + جزئیات ]

دانشگاه علوم پزشکی سمنان چه رشته هایی دارد ؟ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان همین سوال است.

با سایت نوین گام مرجع آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور همراه باشید.

دانشگاه علوم پزشک سمنان در سال 1367 با هدف آموزش نیروهای متخصص و متعهد در حوزه پزشکی، برای اولین بار در استان سمنان تاسیس شد.

این دانشگاه با دارا بودن بیش از 100 فراگیر در مقطع دکترا و بیش از 1500 فراگیر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته های مختلف را در بر می گیرد. دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تمرکز بر توسعه دانش و تحقیقات، به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی است.

 

لیست رشته های دانشگاه علوم پزشکی سمنان

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت محیط
  • پرستاری
  • مامایی
  • فیزیوتراپی
  • بهداشت و درمان حرفه ای

 

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی سمنان

دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، در ۲۲ بهمن ۱۳۶۷ با پذیرش ۶۰ نفر دانشجو در رشتهٔ پزشکی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

در مدت زمان کمتر از یک سال با موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده پزشکی سمنان به دانشگاه علوم پزشکی سمنان تبدیل شد و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ با واحدهای دانشکده پزشکی سمنان، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی سمنان، دانشکده پرستاری و مامایی شاهرود (که در سال ۱۳۷۱ به دانشکده و در سال ۱۳۸۹ به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل گردید) و دبیرستان بهیاری هوشمند دامغان آغاز کرد.

سپس چهار بیمارستان امیرالمؤمنین سمنا، امداد سمنان، فاطمیه سمنان و بیمارستان امام خمینی گرمسار از سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان استان جدا و به دانشگاه ملحق گشت، همچنین زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار جهت احداث طرح جامع دانشگاه در اختیار قرار گرفت.

ساختمان دانشکده پزشکی با مساحتی بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع زیربنا و سالن ورزشی با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع و خوابگاه ۳۶۰ نفره با زیربنای ۵۳۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده‌است.

این دانشگاه در رشته‌های تخصص پزشکی، دکتری پزشکی عمومی و دندانپزشکی و در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی و دوره‌های آموزشی بالینی و تخصصی در مرکز آموزشی، درمانی وابسته به دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.

 

چرا شناخت دانشگاه مهم است ؟

با توجه به رشته قبولی شما ، مدت زمانی را طی چندین سال باید در یک دانشگاه بگذرانید.

بهتر است قبل از رفتن به آن دانشگاه و شروع یک فصل جدید از دوران تحصیل ، اطلاعات کافی از آن دانشگاه داشته باشید و حتما در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تحقیق کافی انجام دهید.

این موضوع به شناخت شما از محیط تحصیل کمک زیادی می کند.

از طرفی امکانات رفاهی و خدماتی که دانشجو در اختیار دانشجویان قرار می دهد می تواند کمک زیادی به تحصیل دانشجو کند.

حتما به این موارد قبل از انتخاب یک دانشگاه دقت کنید.

سالن های ورزشی ، تفریحی ، سالن های اجتماعات مختلف برای رویداد ها ، امکانات درمانی ، وجود آزمایشگاه های مجهز ، کتابخانه های لازم ، امکانات حمل و نقل عمومی ، کلاس های هوشمند ، امکانات هنری و علمی و … همگی نقش مهمی در دوران دانشجویی ، یک دانشجو دارند.

اگر دانشگاه شما در یک شهر دیگر قرار دارد و در طول دوران تحصیل از خوابگاه لازم است که استفاده کنید ، حتما در مورد شرایط خوابگاه ، وضعیت خوابگاه و … اطلاعات لازم را کسب کنید.

معمولا دقیق ترین اطلاعات با مراجعه حضوری به دست می آیند.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.