دانشگاه علوم پزشکی همدان چه رشته هایی دارد ؟ ⭐️ [ لیست رشته ها + جزئیات ]

دانشگاه علوم پزشکی همدان چه رشته هایی دارد ؟ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان همین سوال است.

با سایت نوین گام مرجع آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور همراه باشید.

دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در استان همدان واقع شده و از دانشگاه علوم پزشکی همدان تحت پوشش می باشد. این دانشکده در سال 1391 با هدف توسعه و ترویج آموزش، پژوهش و خدمات پزشکی در شهرستان اسدآباد تاسیس شده است.

لیست رشته های دانشگاه علوم پزشکی همدان

  • پزشکی عمومی
  • پرستاری
  • علوم تصویربرداری
  • علوم آزمایشگاهی
  • بهداشت
  • دندانپزشکی
  • جراحی عمومی
  • گوش، حلق، بینی، دهان و فک و صورت

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی همدان

اولین گام‌های ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در اسفند ۱۳۵۱ بر اساس معاهده مشترک دولت‌های ایران فرانسه برداشته شد که با نام دانشگاه بوعلی سینا در زیر مجموعه‌ای به نام مجتمع آموزشی علوم تندرستی در سال ۱۳۵۴ در مجموعه دانشگاه بوعلی سینا با رشته‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت شروع بکار کرده و با این امکانات هسته اولیه گروه پزشکی را پایه‌گذاری شد.

پس از جداشدن دانشکده‌های پزشکی ایران از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت مستقل و با تحت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۶۵ قرار گرفته‌است.

جلسه هیجدهم شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۷ مقرر گردید دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان به نام همان استان نامگذاری شوند و نهایتاً اینکه در اجرای مصوبه شماره ۷۴۴۷/ د/ ش مورخ ۱۴ اسفند ۱۳۷۲ شورای عالی اداری کشور مبنی بر ادغام سازمان منطقه بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی همدان در یکدیگر ادغام گردیدند و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان تشکیل گردید.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان متولی اصلی تأمین و ارتقاء و اعاده سلامتی در سطح استان می‌باشد.

رسالت عمده این دانشگاه به‌طور کلی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص بهداشتی درمانی و تأسیس و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در سطوح مختلف شامل خانه بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستائی، پایگاه بهداشتی، بیمارستان، کلینیک و مراکز تحقیقاتی می‌باشد.

این دانشگاه به منظور تحقق اهداف بهداشتی درمانی و آموزشی فعالیت‌های خود را در قالب ۶ معاونت آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمان و دارو، دانشجوئی و فرهنگی و پشتیبانی انجام می‌دهد.

 

چرا شناخت دانشگاه مهم است ؟

با توجه به رشته قبولی شما ، مدت زمانی را طی چندین سال باید در یک دانشگاه بگذرانید.

بهتر است قبل از رفتن به آن دانشگاه و شروع یک فصل جدید از دوران تحصیل ، اطلاعات کافی از آن دانشگاه داشته باشید و حتما در مورد دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تحقیق کافی انجام دهید.

این موضوع به شناخت شما از محیط تحصیل کمک زیادی می کند.

از طرفی امکانات رفاهی و خدماتی که دانشجو در اختیار دانشجویان قرار می دهد می تواند کمک زیادی به تحصیل دانشجو کند.

حتما به این موارد قبل از انتخاب یک دانشگاه دقت کنید.

سالن های ورزشی ، تفریحی ، سالن های اجتماعات مختلف برای رویداد ها ، امکانات درمانی ، وجود آزمایشگاه های مجهز ، کتابخانه های لازم ، امکانات حمل و نقل عمومی ، کلاس های هوشمند ، امکانات هنری و علمی و … همگی نقش مهمی در دوران دانشجویی ، یک دانشجو دارند.

اگر دانشگاه شما در یک شهر دیگر قرار دارد و در طول دوران تحصیل از خوابگاه لازم است که استفاده کنید ، حتما در مورد شرایط خوابگاه ، وضعیت خوابگاه و … اطلاعات لازم را کسب کنید.

معمولا دقیق ترین اطلاعات با مراجعه حضوری به دست می آیند.

 

منبع : نوین گام
نظرات کاربران

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود.